Príbeh Škody a „presun“ Škody Superb z Kvasin Česko do Bratislavy Slovensko

Článok z najaktuálnejších dňa 16.novembra 2020 pri príležitosti „Nežnej revolúcie“: zásadný autorský príspevok k výročiu s dôkazom, že „ako sa kradne dnes“…ilustračný obrázok fotokoláž autora z verejne dostupných zdrojov (PZV)

Ako prišlo československé národné hospodárstvo o Škodovku

Podobne ako to kedysi v stredoveku robili poddaní, ponúkla vláda ČSFR „pannu čistú“ dlhmi ani inými záväzkami nepoškvrnenú, mladoboleslavskú Škodovku ženíchovi z Volkswagenu Nemecko. Manažment mal dostatočný časový priestor, aby sa vraj naučil  doma i vo svete cez Volkswagen riadiť podnik v podmienkach trhovej ekonomiky. Tak sa zmieňuje na str.239 a 250 J.Měchýř v knihe Velký převrat či snad revoluce sametová? Nepíše sa o priamom predaji, ale o zmluve kapitálového vstupu koncernu Volkswagen do Škody Mladá Boleslav s tým, že VW zachová výrobkový rad čs.automobilov podrží zamestnanosť v podniku a zainvestuje do technologických a výrobných inovácií.  Nakoniec potichu plynutím času prešla Škoda kapitálovo do vlastníctva VW a dnes je to len jeden i keď významný producent automobilov korporácie, ktorý konkuruje niektorým značkám vo vnútri korporácie. Na inom miestne sa píše, že „o takzvaných prednostiach priameho predaja vraj svedčí príbeh mladoboleslavskej automobilky Škoda. Po vstupe spoločnosti Volkswagen, (ktorý schválil V.Klaus ešte pred veľkou a kupónovou privatizáciou – pozn.redaktora),  vraj začala opäť po takmer 50 rokoch, vyrábať namiesto „nekvalitních nedodělků“ ( Škoda Felícia kabriolet, MB 1000,Škoda 120, Škoda 100, Škoda Rapid ) vozy európskej úrovne.“ No ale to sa už v roku 1992 predsa vyrábala aj Škoda Forman a neskôr Felícia.

A príbeh pokračuje: Ako sa kradne „vlajková loď“ (a možno i celá fabrika Kvasiny?)

z článku webu idnes:

Superb se stěhuje do Bratislavy. VW krade Česku vlajkovou loď, říká odborář“ (10.11.2020 20:00 h)

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-slovensko-bratislava-tovarna-skoda-diess.A201109_070658_automoto_fdv

Premiér Slovenskej republiky a predstaviteľ Volkswagenu jasajú:

Správna rada koncernu Volkswagenu v piatok, 13. novembra oficiálne potvrdila šíriace sa správy, že v Bratislave sa bude vyrábať VW Passat a Škoda Superb. Fabrika tak získala lukratívne modely, ktoré si vyžadujú nielen vysokú investíciu, ale aj postavenie novej montážnej linky a lakovne.z tlačového vyhlásenia dnes 16.novembra 2020 v predvečer „nežnej“… 

https://ekonomika.pravda.sk/firmy-a-trhy/clanok/568923-nazivo-matovic-a-predstavitelia-volkswagenu-k-novej-investicii/

„Rokovania o novej investícii za takmer miliardu eur podľa neho prebiehali celé leto a pre Slovensko znamenajú pritiahnutie vysoko sofistikovaných výrobných postupov, ktoré majú od montážnych dielní ďaleko . „Hlasy, ktoré tvrdia že automobilky nepotrebujeme, sú primitívne hlasy,“ dodal Matovič.

Rozhodnutie presunúť do Bratislavy aj výroby vlajkovej lode mladoboleslavskej automobilky vzbudilo veľké emócie aj u našich západných susedov. Tí totiž Superb považujú takmer za za národný poklad. Pobúrenie vyvolali už úvahy o presune jeho výroby do Nemecka, ktoré boli aktuálne pred dvoma rokmi. Teraz nie sú reakcie iné.

„Koncern Volkswagen Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď,“ komentuje rozhodnutí.

Odborový předák automobilky Škoda Auto Jaroslav Povšík potvrdil, že se výroba nové generace modelu Superb přesune do závodu Volkswagenu v Bratislavě. „Koncern Volkswagen Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď,“ komentuje rozhodnutí.

Volkswagen významnou investici do svého závodu v Bratislavě. Náklady na rozšíření by mohly dosáhnout až jedné miliardy eur (26,6 miliardy Kč), uvádí časopis Automobilwoche. Součástí plánu má být právě stěhování výroby Škody Superb.

„Rozhodli jsme se zvýšit kapacitu v Bratislavě,“ řekl časopisu ředitel koncernu Herbert Diess. „Také kvůli koroně jsme přehodnotili požadavky na kapacitu a v současnosti nepotřebujeme další závod,“ dodal.

Diess ocenil umístění na Slovensku, které podle něj ve srovnání s Tureckem neznamená žádnou nevýhodu ohledně nákladů. Jedinou nevýhodou je, že Volkswagen doufal, že díky turecké továrně se mu podaří získat větší podíl na tamním trhu.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-slovensko-bratislava-tovarna-skoda-diess.A201109_070658_automoto_fdv

Pošpinená národná hrdosť

Čo si myslia tie nadnárodné korporácie, že si môžu s národnou hrdosťou robiť čo chcú? A že im to bude ľud v Českej republike, ale i v Slovenskej republike „len tak“ tolerovať? TOTO je tá zjednotená Európska Únia? Pozrite si, ako s týchto textov tryskala národná hrdosť Čechov k „svojmu autu“.PZV

Český prezident bude jazdiť na novom vozidle ŠKODA Superb:

https://www.webnoviny.sk/autolike/cesky-prezident-bude-jazdit-na-novom-vozidle-skoda-superb/

19. 06. 201313:56   SITA

BRATISLAVA 19. júna (WBN/PR) – Modernizovaná ŠKODA Superb sa krátko pred uvedením na trh stáva tiež českou štátnickou limuzínou. Ako prvý zákazník bude s najsilnejším a najexkluzívnejším sériovým automobilom českej produkcie jazdiť prezident Českej republiky Miloš Zeman. Prezident bude používať vlajkovú loď značky ŠKODA, model Superb Laurin & Klement čiernej farby.

Sme hrdí na to, že prvý zákaznícky exemplár nového Superbu bude v službách českej hlavy štátu,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Nové vydanie vlajkovej lode opäť potvrdzuje vysokú technickú úroveň Českej republiky,“ hovorí Vahland.

Novou prezidentskou limuzínou je vozidlo ŠKODA Superb v špičkovej verzii Laurin & Klement. Automobil v odtieni laku „Black Magic“ s perleťovým efektom poháňa benzínový vidlicový šesťvalec 3,6 FSI s výkonom 191 kW. Exkluzívne vozidlá značky ŠKODA boli ako štátnické limuzíny používané aj predchádzajúcimi prezidentmi. Už prvý československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk jazdil od roku 1926 legendárnym vozidlom ŠKODA Hispano Suiza, automobilom svetového ohlasu, poháňaným šesťvalcom s trvalým výkonom 100 konských síl.

Prvé vozidlá typu Superb vyrábala ŠKODA pre náročných zákazníkov v tridsiatych rokoch minulého storočia. Od roku 2001 Superb opäť kraľuje modelovej palete značky ŠKODA.

V minulom roku sa pre vozidlo ŠKODA Superb na celom svete rozhodlo približne 110 000 zákazníkov. Na trhoch po celom svete je tento automobil stelesnením kvality z Českej republiky.

› Nabídku značky L&K/ŠKODA korunovaly vozy se šesti či osmi válci
› Mimořádně kultivované modely: ŠKODA Hispano-Suiza i zrod řady ŠKODA SUPERB
› Luxusní vozy ŠKODA pro prezidenta T. G. Masaryka, „Krále obuvi“ J. A. Baťu i podnikatelskou a společenskou elitu první republiky

Mladá Boleslav, 11. dubna 2018 – Během 20 let existence první československé republiky oslovila mladoboleslavská automobilka vedle širokých vrstev společnosti i tu nejnáročnější klientelu působivou flotilou luxusních modelů.

Škoda Superb je model automobilu strednej triedy vyrábaný českou automobilkou Škoda od roku 2001. Po svojich predkoch si zachoval pomerne luxusné vybavenie napriek tomu, že patrí do strednej triedy automobilov. Niekedy sa zaraďuje aj do vyššej strednej triedy, predovšetkým druhá a tretie generácia. Superb názvom nadväzuje na model 1934, ktorý bol vlajkovou loďou mladoboleslavskej automobilky. Názov je odvodený od latinského slova „superbus“, čo znamená excelentný, vynikajúci. Superb je v Európe k druhým najpredávanejšiemu autom strednej triedy po Volkswagene Passat.[1] wikipedia

TVOŘÍME BUDOUCNOST JIŽ 125 LET

ŠKODA Muzeum představuje reprezentativní vůz ŠKODA SUPERB OHV z roku 1948
najnovší model Škoda Superb – ten ktorý bude vyrábaný v Bratislave?
Okrídlený šíp – Logo Škody: blíži sa jej koniec?

Od roku 1895 jsme tvořili dobově progresivní vozy. Modely, které vždy předbíhaly svoji dobu. Tento přístup se nejprve uplatnil u jízdních kol, následovaly motocykly a nakonec I automobily. Již 125 let spojujeme design, funkčnost a inovativnost ve všech oblastech naší práce. Rok 2020 je rokem, ve kterém hledíme do budoucnosti, věnujeme se přítomnosti a oslavujeme naši minulost.

Historie Škoda: wikipedia

Po vyhlásení protektorátu 15. marca 1939 nacistické Nemecko obsadzuje aj automobilku, mení názov na Reichswerke Hermann Göring a mení výrobný program. Znova sa produkuje munícia a strojné súčasti tankov a lietadiel. Na konci druhej svetovej vojny, 8. mája 1945, bola továreň zbombardovaná.

Automobilka je obnovená, výrobný závod sa rekonštruuje a automobilka je znárodnená. Názov sa mení na AZNP (Automobilové Závody Národní Podnik) Mladá Boleslav. K automobilke sú následne pričlenené závody vo Vrchlabí (rok 1946) a Kvasinách (rok 1947), na trh sú uvedené modely 1102 a 1102 Tudor, pričom sa súbežne pracuje na vývoji nového typu vozidla.

Naučili sa kradnúť od nás, alebo to už nadnárodné korporácie vedia dávno?

Je to len 31 rokov, čo do nás hučal Západ a všetci čs.prisluhovači z radov prognostických ekonómov ( V.Klaus, V.Komárek, V.Dlouhý, M.Zeman) že tu u nás v ČSSR máme „byzantskú ekonomiku“ a neskôr v roku 1990 sa vyhlásilo, že „komunisti všetko ukradli“ (áno, i výrobný podnik Škoda Mladá Boleslav, ktorý bol znárodnený a bol z neho AZNP národný podnik). Autá sa vyrábali a mali úspech.

Lenže po roku 1992 ešte pred zahájením veľkej a kupónovej privatizácie štátny podnik Škoda Mladá Boleslav „odovzdala“ vláda V.Klausa nemeckému koncernu Volkswagen. Vraj aby sa naučila Škoda pôsobiť v medzinárodnej konkurencii. A teraz v roku 2020 sa korporácia VW rozhodla „premiestniť“ výrobu „vlajkovej lode“ zo závodu Kvasiny do VW Bratislava. My vlastne ani nevieme: bude sa rušiť výroba v závode Kvasiny, alebo sa tam chystá po 2023 tajne výroba „lietajúceho automobilu“ na vodíkový pohon? Skôr to A) bude správne – v dnešnej kríze odbytu. No čo, ide „iba o presun výrobných kapacít“ a miliardovú investíciu. Lenárt, Štrougal i ďalší komunistickí predstavitelia sa v hroboch smejú: podarilo sa kapitalistom to, čo sa nepodarilo komunistom: premiestniť výrobu luxusného automobilu z Mladej Boleslavy do Bratislavy. Klobúk dolu: Naučili sme sa konečne kradnúť s noblesou a máme premiéra, ktorý je zásadne proti krádežiam.

autorský článok s použitím najnovších informácií z médií – Ing.Peter Zajac-Vanka, predseda Spolku národohospodárov Slovenska.16.11.2020 na znak solidarity s bratským národom, ktorému práve berú národné dedičstvo