Nebude tu nič o ideológii. Stačí sa pozrieť na deje v ekonomickej oblasti. A najmä v perspektíve budúcich rokov, čo sa chystá na Slovensku. Blog má za cieľ varovať. Toto všetko sa môže stať v krátkom čase, o dva-tri roky.

Príklad prípravy kolonizácie Záhoria

Úvod do reality

 Je rok 2020. Záhorie, tá oblasť,  kde sa spája Slovensko s Moravou za „kopcami“ Malých Karpát. Kedysi zásobáreň kapusty, známeho „zela“, zeleniny, jabĺk, sem chodili ľudia na huby a pílili sa tu borovice na vianočné sviatky. A pila slivovica z domácich sliviek. Spievalo sa, že „Stupavská krčma je smutná“… Ľudia tu majú osobité nárečie, nezameniteľné. Územie, ktoré rovinou spájalo Nitrianske kniežatstvo s Rastislavovým – kým sa nespojili vo Veľkú Moravu. Záhorie. Po obrovských zničujúcich požiaroch v 90.rokoch, keď vyhoreli mnohé hektáre borovicového lesa, sa začalo s výstavbou logistických centier popri diaľnici na Brno a do Bratislavy. A na to sa tu postavilo množstvo výrobných hál. A skladov. A sem do dedín i do Malaciek, Kútov i Lozorna sa sťahovali stovky ľudí za prácou zo severu i z východu Slovenska. Dnes sa tu udomácnili. Bývajú tu. „Na skok“ od hlavného mesta Bratislavy. Pol hodina diaľnicou. Sú zrušené hranice. Blízko je i do Viedne, i do Maďarska, rovnako do Českej republiky.  Okolie diaľnice je od borovicových lesov vyčistené. A len v 70.rokoch písal mladý spisovateľ Andruška prózu „Cesta pod borovicami“. Lebo slúžil vojenskú službu v Kuchyni a na Tureckom vrchu. To je všetko skutočné Slovensko.  A dnes sa letisko  v Kuchyni prerába na americkú leteckú základňu, veď sme v NATO s nimi.

Nie je nutné zdôrazňovať, že SR je integrovaná mocensky do vojenskej aliancie NATO. Že SR nemá vlastnú menu a jej menová a teda hospodárska politika sa tvorí tisícky kilometrov ďaleko v sídle Európskej centrálnej banky. A v Bruseli, kde je Európska komisia. Že banky na Slovensku sú v rukách cudzieho kapitálu. Rovnako ako kľúčové priemyselné a energetické výroby. Rovnako ako v tejto chvíli v kovidovej pandemickej kríze celá distribučná a predajná sieť s potravinami (823 kamiónov denne!). Ale hovorme o blízkej budúcnosti.

Súbeh troch súvislostí dáva jasný obraz kolonizácie Slovenska do roka 2023

Po prvé, rozhodnutie presunúť do Bratislavy výrobu  z „vlajkovej lode“ mladoboleslavskej automobilky. Korporácia Volkswagen podpísala s Matovičovou vládou zmluvu o vybudovaní montážneho závodu a lakovne karosérií za jednu miliardu Eur do roku 2023. Na montovanie voza Škoda Superb

Po druhé – pár metrov od národnej kultúrnej pamiatky – cisárskeho zámku v meste Holíč na Záhorí, sa buduje veľké logistické kontajnerové centrum pre prekládku z trasy Čína cez čiernomorský prístav Konsanca do Euróskej Únie. Že sa tým poškodí celý vzhľad územia, kde sú aj pamiatky na slovanské osídlenie Veľkej Moravy a územie vykopávok, to vláde nevadí. Mestečko Holič sa búri.

Po  tretie – podmienenie pomoci a čerpania financií z Fondu obnovy EÚ podmienkou „dodržania právneho štátu“. Zatiaľ sa rozpočet EÚ neschválil vďaka Maďarsku a Poľsku, pridalo sa i Slovinsko, pretože odmietajú politické podmieňovanie poskytovania finančných prostriedkov z EÚ.

Zdanlivo oddelené a vzdialené procesy, ktoré sa náhle vynorili a spojili na príklade kolonizovania Záhoria: vyrastie tu veľké kontajnerové logistické prekladisko na trase Ćína-EÚ, teda nadkontinentálneho významu, hneď pár kilometrov odtiaľ pribudne veľká výroba luxusného automobilu „ukradnutého“ zo závodu Kvasiny v ČR a financovanie Obnovy po koronavíruse zo zdrojov EÚ sa podmieni politicky „dodržiavaním právneho štátu“, čo podľa viacerých hlasov, a nielen maďarského premiéra Orbána znamená, že to bude podmienené  súhlasom s pustením imigračnej vlny do stredoeurópskych krajín.

Ekonomicky si možno predstaviť rok 2023:

Do prenesenej automobilky z Kvasin s vysokou kapacitou montážnych a lakovníckych operácií  znečisťujúcich životné prostredie sa nebude mať kto hlásiť. Požiadavku na pracovné miesta zabezpečia „dovozom“ imigrantov, ktorých naučia jednoduché montážne operácie. Produkcia áut sa bude „exportovať“ cez nadkontinentálny termínál do sveta. Pôvodné obyvateľstvo dostane z „Plánu obnovy“ nejaké peniaze na digitalizáciu i vzdelávanie, aby sedeli doma – a možno aj nepodmienený základný príjem. Aby neprotestovali, že sa na Záhorí vytvárajú pri tých všetkých „malackých“ a „kuchynských“ „industryparkoch“ celkom solídne enklávy usadených utečencov, ktorí konečne našli svoj domov v zasľúbenej krajine. „Táto krajine“. Kde už odumierajú a vyrubujú sa borovice a rozrastá sa piesočná púšť ako v Afrike. Dnes sa to už s imigrantami udialo v Lampeduse, na Sicílii, na gréckych ostrovoch a najnovšie na Kanárskych ostrovoch.  Ekonómovia vlády budú ale spokojní – HDP rastie, „vývoz“ áut rastie, financie z Fondov obnovy EÚ tečú. Priemerná mesačná mzda občana SR „sa zrazí“ ešte nižšie, keďže „nová pracovná sila“ dostáva pomoc priamo z fondov EÚ. Nikdy sa už mzda nevyrovná Nemecku či Švajčiarsku. Vyriešil sa problém nedostatku pracovníkov do automobiliek spred korona-krízy, keď už „automotive priemyslu“ chýbalo 80 tisíc pracovných zdrojov.

A Slovensko bude kolonizované. Ved takýchto projektov bude veľa a po celom Slovensku, nielen na Záhorí.
takto sa mení poľnohospodárska krajina Slovenska na kolonizované zastavané centrá logistiky a cudzích fabrík

Zdroje informácií

Informácie z tlače sú podporou, že toto nie je fantazírovanie, ale príprava:

1.

Peter Zajac-Vanka: EÚ 2020: Ako ukradnúť automobilku? Je tu osobitne o tom článok tu na webstránke:https://spolok-narodohospodarov.sk/2020/11/16/peter-zajac-vanka-eu-2020-ako-ukradnut-automobilku/

„Superb se stěhuje do Bratislavy. VW krade Česku vlajkovou loď, říká odborář“ (10.11.2020 20:00 h)

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-slovensko-bratislava-tovarna-skoda-diess.A201109_070658_automoto_fdv

„Správna rada koncernu Volkswagenu v piatok, 13. novembra oficiálne potvrdila šíriace sa správy, že v Bratislave sa bude vyrábať VW Passat a Škoda Superb. Fabrika tak získala lukratívne modely, ktoré si vyžadujú nielen vysokú investíciu, ale aj postavenie novej montážnej linky a lakovne.“ 

https://ekonomika.pravda.sk/firmy-a-trhy/clanok/568923-nazivo-matovic-a-predstavitelia-volkswagenu-k-novej-investicii/

 Ale už zaznelo i varovanie: Carlos Tavares – Šéf PSA veští ťažké časy. „Rok 2030 časť automobiliek neprežije“, autor článku v Pravde Tomáš Andrejčák  20.11.2020 https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/569315-sef-psa-vesti-tazke-casy-rok-2030-cast-automobiliek-neprezije/

2.

Holíč: Kontajnery z Ázie verzus dedičstvo Veľkej Moravy

Autor Andrej Barát, Pravda 19.11.2020

https://zurnal.pravda.sk/reportaz/clanok/569186-kontajnery-z-azie-verzus-dedicstvo-velkej-moravy/

3.

A po tretie – Fond obnovy EU podmienený poltickým rozhodovaním EU čo je a čo nie je právny štát. Orbán a Poliaci to odhalili – blokujú preto schvalovanie – Orbán – ide o súhlas s rozmiestnením imigrantov.

A tak sa črtá budúcnosť Záhoria

Slavěna Vorobelová v blogu Hlavné správy: „Druhou tvárou dnešnej reality je, že Maďarsko, Poľsko zablokovali sedemročný rozpočet EÚ a naň naviazaný ozdravný plán po korona-kríze práve preto, že Brusel čerpanie európskych peňazí podmieňuje zavádzaním spomínaných ideologických hodnôt Európskej únie. Žiaľ, Slovensko sa prostredníctvom svojich zástupcov fašistickým praktikám Bruselu nevzoprelo“

ešte podrobnejšie k tomu prekladisku Holíč

Holíč: Kontajnery z Ázie verzus dedičstvo Veľkej Moravy

https://zurnal.pravda.sk/reportaz/clanok/569186-kontajnery-z-azie-verzus-dedicstvo-velkej-moravy/

pokazili by si takto krajinu Rakúšania pri Schonbrunne či Nemci ?

Andrej Barát, Pravda 19.11.2020

Z Holíčskeho zámku vyráža nezvyčajná cesta rovná ako pravítko. Spája dva vzácne svety, začína sa v baroku, v sídle cisárov, a končí sa vo Veľkej Morave, v archeoparku, ktorý sa uchádza o zápis medzi pamiatky UNESCO, tie najvzácnejšie na svete. Lenže chce sa k nej pripojiť ešte tretí svet. Moderný, veľký, technický. Architekti z jednej strany barokovej cesty už kreslia obrie portálové žeriavy, ktoré stohujú lodné kontajnery z Ďalekého východu. Milión kontajnerov ročne. Prichádzajú na vlakoch, neskôr na lodiach, odchádzajú na kamiónoch. Prežije to barok? A čo Veľká Morava a UNESCO?

Projekt má názov Multimodálne logistické centrum Holíč (MLC). Nejde o vzdialené predstavy a nejasné plány, v súčasnosti už beží takzvaný proces EIA, začali sa posudzovať vplyvy projektu na životné prostredie. Za projektom stojí spoločnosť DOE Europe SE so sídlom v Prahe.

História projektu siaha do roku 2015, keď sa do Europe SE za podpory čínskych investorov pokúšala postaviť kontajnerové prekladisko, na rieke Morava medzi Hodonínom a Holíčom, ktoré malo konkurovať prístavu v Rotterdame, a ktoré malo byť súčasťou vízie „Námornej Hodvábnej cesty 21. storočia“. Po rieke sa mali plaviť 190 metrov dlhé lode s kapacitou pre 300 kontajnerov. Podľa českého spravodajského portálu iDNES.cz by z Hodonína vychádzal nákladný vlak každú hodinu. Denne ďalších 160 kamiónov. Obyvatelia Hodonína, ale aj českí úradujúci úrsdníci a politici sa postavili proti, spísali petíciu, argumentovali ohrozením estetiky mesta, riečnych ekosystémov a znehodnotením čistej vody. A tak sa zástupca spoločnosti DOE EUROPA SE Ján Vlček vyjadril, že ak bude niekto stále klásť prekážky do cesty, tak sa prekladisko postaví na slovenskej strane.

Prečo práve tu? Odpoveď sa odhalí pri pohľade na mapu Európy. Riečne územie medzi Hodonínom a Holíčom je v strede medzi dvomi významnými námornými prístavmi : Rotterdam v Holandsku a Konstanca v Rumunsku.

Tak tomuto my národohospodári hovoríme Cesta kolonizácie Slovenska

A neodsudzujte preto národohospodárov Slovenska. Máme len iný pohľad na vývoj. Nie sme spiatočníci čo sa bránia pokroku v medzinárodnej deľbe práce, alebo pri technickom a hospodárskom pokroku. Áno, aj my sme už zažili na Slovensku kontajnerové prekladiská – jedno bolo pri Dunaji smerom ku Slovnaftu, kde sa prekladali kontajnery z Interlichteru z lodí riečno-námorných na kamióny pre RVHP. Áno, aj u nás pracovalo takmer 80 tisíc Vietnamcov, aj Kubáncov, Sýrčanov, Etiópčanov, aj naše automobilky Tatra a LIAZ prerážali na medzinárodných trhoch.

Bol v tom len taký malý rozdiel: To všetko bolo v našom štátnom vlastníctve a prakticky to znamenalo, že každá hospodárska činnosť z toho prinášala príjmy do štátneho rozpočtu! Ale dnes to všetko vlastní cudzí kapitál a náš štátny rozpočet z toho nemá takmer nič. Už ani tie odvody zo mzdy zamestnancov ak tu budú cudzinci. Rozumieme si?